فصل اول: معرفی پژوهش

زمینه و اهمیت پژوهش……………………………………………………………………………………………………………….12

هدف کلی………………………………………………………………………………………………………………………………..18

اهداف ویژه(اهداف جزیی) ……………………………………………………………………………………………………18

فرضیه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..18

تعریف متغیرها……………………………………………………………………………………………………………………….18

پیش فرض های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………20

فصل دوم :چهارچوب پژوهش و مروری بر مطالعات

چهارچوب پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………23

مروری بر مطالعات……………………………………………………………………………………………………………………………..38

فصل سوم:روش پژوهش

نوع پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………..46

جامعه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….46

محیط پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………….46

نمونه پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………….47

روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………47

حجم نمونه و روش محاسبه آن………………………………………………………………………………………….47

مشخصات واحد پژوهش و معیارهای ورود و خروج در مطالعه…………………………………………..48

ابزار گردآوری اطلاعات و روایی وپایایی ابزار………………………………………………………………………48

روش گردآوری اطلاعات و شرح مداخله…………………………………………………………………………….50

روش تجزیه تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………….54

محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………….54

ملاحظات اخلاقی…………………………………………………………………………………………………………………55

فصل چهارم:یافته های پژوهش

یافته های پژوهش……………………………………………………………………………………………………………..57

فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری

بحث…………………………………………………………………………………………………………………………………….77

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………….83

کاربرد یافته ها در پرستاری……………………………………………………………………………………………….84

پیشنهادات برای پژوهش های بعدی…………………………………………………………………………………85

منابع………………………………………………………………………………………………………………………………….86

پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………………………..94

فهرست جداول

جدول (۱-۴): توزیع فراوانی مطلق و نسبی جنسیت شرکت کنندگان در دو گروه آزمون و شاهد…..59

خرید اینترنتی فایل متن کامل :

 

 مقالات و پایان نامه ارشد

 

جدول (۲-۴): توزیع فراوانی مطلق و نسبی، میانگین و انحراف معیار سن شرکت کنندگان  در دو گروه

آزمون و شاهد……………………………………………………………………………………………………………………………………..60

جدول (۳-۴): توزیع فراوانی مطلق و نسبی  وضعیت تأهل  شرکت کنندگان در دو گروه آزمون و شاهد…………………………………………………………………………………………………………………………………………..61

جدول (۴-۴): توزیع فراوانی مطلق و نسبی  وضعیت استخدام شرکت کنندگان در دو گروه آزمون و شاهد…………………………………………………………………….. ……………………………………………………………..62

جدول(5-4) : تعیین ارتباط بین نوع استخدام شرکت کنندگان با آگاهی و عملکرد آنها ………63

جدول (6-۴): توزیع فراوانی مطلق و نسبی سابقه خدمت  شرکت کنندگان در دو گروه آزمون و شاهد…………………………………………………………………… ……………………………………………………………………..64

جدول (7-4) : تعیین ارتباط بین نوع سابقه خدمت شرکت کنندگان با آگاهی و عملکرد آنها…..65

جدول(8-۴): توزیع فراوانی مطلق و نسبی وضعیت آموزش ضمن خدمت شرکت کنندگان در دو گروه آزمون و شاهد…………………………………………………………………………………………………………………………………..66

جدول (9-4) : توزیع فراوانی مطلق و نسبی  سوالات  پرسشنامه سنجش آگاهی پرستاران…………67

جدول (10-4) : توزیع میانگین و انحراف معیار نمره آگاهی شرکت کنندگان ، قبل از مداخله آموزش در دو گروه آزمون و شاهد………………………………………………………………………………………………………………………68

جدول (11-4) : توزیع میانگین و انحراف معیار نمره آگاهی شرکت کنندگان، پس از مداخله آموزش در دو گروه آزمون و شاهد……………………………………………………………………………………………………………………..69

جدول (12-4): توزیع میانگین و انحراف معیار نمره آگاهی شرکت کنندگان در قبل و بعد از مداخله آموزش در دو گروه آزمون و شاهد…………………………………………………………………………………………………..70

جدول (13-4) : توزیع فراوانی مطلق و نسبی سوالات  چک لیست سنجش عملکرد پرستاران…..71 و72

جدول (14-4) : توزیع میانگین و انحراف معیار نمره عملکرد شرکت کنندگان ، قبل از مداخله آموزش در دو گروه آزمون و شاهد…………………………………………………………………………………………………………………..73

جدول (15-4) : توزیع میانگین و انحراف معیار نمره عملکرد شرکت کنندگان، پس از مداخله آموزش در دو گروه آزمون و شاهد ………………………………………………………………………………………………………………………74

جدول (16-4): توزیع میانگین و انحراف معیار نمره عملکرد شرکت کنندگان در قبل و بعد از مداخله آموزش در دو گروه آزمون و شاهد…………………………………………………………………………………………………..75

-1) زمینه و اهمیت پژوهش

امروزه ایجاد بیمارستان های مجهز به بخش مراقبت های  ویژه [1](ICU) باعث درمان و بهبودی بیمارانی شده است که در گذشته محکوم به مرگ بوده اند (۱). طولانی شدن مدت بستری بیماران در بخش مراقبت های ویژه و استفاده از تجهیزات تهاجمی منجر به شیوع بالای عفونت های بیمارستانی[2] گردیده است .عفونت بیمارستانی به عفونتی گفته می شود كه به صورت محدود یا منتشر، در اثر واكنش های بیماریزای مرتبط با خود عامل عفونی یا سموم آن در بیمار ایجاد شود. این عفونت  باید حداقل 48 تا 72 ساعت بعد از پذیرش بیمار در بیمارستان ایجاد شده و در زمان بستری  بیماری در دوره نهفتگی خود نباشد (۱و۲و۳).

در كشورهای توسعه یافته صنعتی ۵ تا ۱۰ درصد بیماران بستری شده در بیمارستان به عفونت های بیمارستانی مبتلا می شوند. این در حالی است که در كشورهای در حال توسعه این رقم به حدود ۲۵درصد افزایش می یابد. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه بیش از ۴/۱ میلیون نفر در جهان به  عفونت های بیمارستانی مبتلا می شوند. در مورد شیوع عفونت های بیمارستانی در ایران مطالعات جامعی صورت نگرفته است. اطلاعات مربوط به عفونت‌های بیمارستانی که به صورت پراكنده از  بیمارستان های شهر مشهد به دست آمده، نشان می دهد که در بیمارستان رسول اکرم (ص)، درسال ۱۳۸۳ تعداد ۷۹۸ مورد و در سال ۱۳۸۴ تعداد ۸۴۹ مورد عفونت بیمارستانی  شناخته شده وجود داشته است (۳). در مطالعه ای که توسط اجل لوئیان و همکاران (۱۳۸۶) در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خاتم الأانبیاء تهران انجام شد نرخ بروز عفونت بیمارستانی ۷/۱۸ مورد عفونت به ازای هر یک هزار نفر برآورد گردید (۴).

[1] – Intensive Care Unit

[2] – Nasocomial Infection

 


 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...